Vásárlási folyamat
A vásárló – a webáruházaktól elvárható módon – virtuális bevásárlókosarába gyűjtheti a kiválasztott termékeket már a bejelentkezés előtt is. A kosár összesített és tételenként részletezett tartalma folyamatosan nyomon követhető, egyértelmű és könnyen áttekinthető formában.
A látogató a kosarába összeválogatott termékek megvásárlását egyszerűen és a magyar törvényi szabályozásnak megfelelő, alábbi lépéseken keresztül teheti meg. ű
A megrendelés leadásának első lépése visszatérő vásárlók számára a belépés, vagy új vásárlók részére az egyszerű regisztráció.
Ezt követi a szállítási módok közül való választás. Itt tetszőleges számú szállítási mód – legyen az kiszállítás, vagy személyes átvétel –, azok leírása és költsége megjeleníthető, az áruház a kiválasztott szállítási mód díját automatikusan hozzáadja a vásárlás végösszegéhez. A szállítási díjak a vásárlás bruttó végösszegétől függően változhatnak (így például lehet 10.000 Ft feletti vásárlás esetén díjmentes a kiszállítás - vagy más tetszőlegesen beállított érték szerint).
A következő lépésben megjelennek a vásárló, regisztrációkor megadott személyes adatai: a szállítási és számlázási adatok, címek. A vásárló ezen adatokat minden megrendelésekor természetesen módosíthatja ebben a lépésben, ha szeretné. A megadott adatokat a webáruház autmatikusan elmenti, így a legközelebbi vásárlásánál már ezeket ajánlja fel a vásárló számára (így nem kell azokat újra és újra megadnia).
Utolsó lépés a jogszabályilag előírt megrendelés megerősítése, ahol a vásárló már semmilyen adatot nem módosíthat, azonban minden adat megjelenik számára részletesen, érthetően, egyértelműen a rendelésével kapcsolatosan. A megrendelés leadásakor a rendszer e-mailben küldi el a rendelés adatait a webáruház tulajdonosa számára (rendelésértesítő), valamint a vásárló is kap egy – szintén jogszabály által rögzítetten kötelező – visszaigazoló e-mailt a rendeléséről, mely szintén tartalmazza az összes adatot, és a megrendelt termékek listáját. A megrendelések természetesen a taralomkezelő rendszerben is rögzítésre kerülnek, így azok az adminisztrációs felületen elérhetők, listázhatók, kezelhetők.
A vásárlási folyamat során a megrendelés leadása előtt a vásárló számára minden lépésben lehetőség nyílik a lépések közötti visszalépésre az adatok módosításának céljából.